Nervös väntan...

Usch vad jobbigt det här med hundar är ibland!  Just nu är det Astas höftleds- och armbågsröntgen som är föremål för min psykiska påfrestning. I förrgår åkte vi från Falun efter några härliga dagar med bad och mys. Mellanlandade i lägenheten i Umeå där vi sov en natt. Passade på att hälsa på en kompis som just köpt valp också - fasen vad söt han var! En liten Parson Rusell som heter Stickan. Helt underbar!

Så igår var det dags för röntgen innan vi fortsatte färden norrut. Det är ju helt omöjligt att veta vad resultatet blir vid en höftledsröntgen men min gissning är att det blir A, B eller C i alla fall. Höftkulorna såg med mina otränade ögon ut att ligga fint i skålarna och enligt min bedömning såg hon helt ok ut. Men som sagt, det är min högst personliga och oprofessionella åsikt. Armbågarna vet jag inte riktigt hur de "ska" se ut, men hon som röntgade kunde inte se någon pålagring eller något i alla fall. Förhoppningsvis är hon fri runt om men man kan aldrig veta när det gäller röntgenresultat. Betalade in avläsningsavgiften fort som attan till SKK så förhoppningsvis behöver jag inte vänta alltför länge på resultatet. Från och med onsdag nästa vecka någon gång kommer jag sitta som på nålar och kolla hunddata ungefär en gång i kvarten. Hu så nervöst det är!

Kom fram till att jag kört mellan 360-400 mil de senaste elva dagarna. Det är mycket. Tur att Ines och Asta inte har något emot att åka bil!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej, jag vet hur jobbigt det kan vara. Jag ska iväg och röntga Doris om ca 2-3 veckor är redan jätte nervös över hur resultatet kommer att bli. Det är så jobbigt att vänta på resultatet.

2010-08-28 @ 22:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0