Umeå!

Nu är vi tillbaka i Umeå igen. Ingen direkt snö att tala om, men ett tunt frost/snötäcke ligger i alla fall på marken. Men vi längtar efter mer! Har inte tränat alls med hundarna sen vi kom tillbaka hit, men idag tog jag mig äntligen tid att åka till klubben och träna lite lydnad. Ines blev helt överlycklig och studsade runt omkring mig och hade hur mycket energi som helst. Ett tecken på att hon gillar att träna lydnad kanske? :)

Asta var också glad över att få träna. Körde apporteringen för LKl2 med henne också, och hon kom tillbaka med apportbocken i racerfart! Jättekul tycker jag för hon har länge velat springa iväg med allt hon kan få tag på. Men nu kommer hon t.o.m med bollen, så det är ett stort framsteg!
Ska börja träna lite sök med några som brukar träna här i Umeå, vilket ska bli jätteroligt. Känns bra att uppehålla det när vi väl kommit igång ordentligt med sökträningen. Mitt mål är att kunna starta med Ines i apellen till våren/sommaren. Asta tränar än så länge bara för aktiveringens skull, men hon tycker att det är superkul, så det kan nog bli tävlingsambitioner där med så småningom...
För övrigt ska jag till veterinären med Asta på onsdag för ultraljud. Hon råkade bli utestängd från huset när vi vädrade efter ett missöde i matlagningen på dag 21 på hennes löp och vi märkte inte det förrän efter minst 40 min... Hon var inte i höglöp längre och var själv inte intresserad, men andra hundar tyckte fortfarande att hon luktade gott, så det är bäst att kolla. Håller alla tummar och tår för att hon inte har en endaste liten valp i magen!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Välkomna tillbaka!

Mossa har löss, men när hon är fri från dem går vi gärna på promenad!

2010-11-12 @ 01:23:00
URL: http://lillamossa.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej! Visst var det du som ville vara med och köra sök med oss? Verkar som vi gått in lite i sparlåga med träningen när snön kom, men ska försöka få igång det igen efter lydnads tävlingarna som vi hmm har tränat minst sagt dåligt inför. Så där ligger lite koncentrationen nu. Tänkte så du vet vi har inte glömt bort dig =)

2010-11-16 @ 16:51:48
URL: http://undertaket.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0