Tävling i Jokkmokk

I helgen har vi varit i Jokkmokk och tävlat lydnad igen fredag och lördag. Planen var att låta det bära eller brista. Skulle vi lyckas ta två förstapris skulle vi få vårat LP och skulle vi inte få det så tänkte jag att vi struntar i LP och satsar på att träna in momenten för tvåan istället. Men det brast inte - det bar!

Så till resultaten. Fredagens tävling gick mycket bra. Jag hade bestämt mig för att köra DK på läggandet (det gick ju bra sist) och det funkade rätt bra. Fast den här gången skulle vi faktiskt fixat ett förstapris även om vi nollat läggandet, men skönt att slippa göra det!

Poäng fredag
Platsliggande - 10
Tandvisning - 10
Linförighet - 8,5
Läggande - 7,5
Inkallande - 10
Ställande - 9
Apportering - 9
Hopp över hinder - 10
Helheltsintryck - 9

Totalt: 184 poäng och en andraplacering

Lördagens tävling gick också bra. Ines var dock mycket segare än dagen innan och vi fick inte riktigt till koncentrationen. Men ett förstapris med rätt bra poäng i alla fall så jag är nöjd!

Poäng lördag
Platsliggande - 9,5
Tandisning -10
Linförighet - 8,5
Läggande - 8
Inkallande - 9
Ställande - 8,5
Apportering - 8,5
Hopp över hinder - 10
Helhetsintryck - 8

Totalt: 177,5 poäng och en fjärdeplacering

Med dessa resultat var alltså LP1 ett faktum och Ines kan nu kalla sig
LP1 SE VCh N VCh Toffé. Fint? Jag vet inte riktigt... Ser lite roligt ut med så många bosktäver framför ett så jättekort namn!


Ines med helgens rosettskörd

Förutom att helgens tävling var mycket trevlig ur resultatsynpunkt var det också en väldigt bra arrangerad tävling. Jättetrevliga människor och en jättemysig klubblokal där vi också sov. Till Jokkmokk åker vi absolut fler gånger!

Stort grattis också till alla andra som lyckades med finfina resultat!


Glatt gäng! Jag med Ines, Helena med Puzzel och Puma och Margareta med Leo

Tack Margareta för bilderna! Och tack också till Petra som fotade :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0