Äntligen!

Märker att mina inläggrubriker pendlar ganska friskt mellan positivt och negativt. Nu är det positivt igen!

Efter gårdagens mindre lyckade tävling där vi nollade läggandet (ett ordentligt DK skulle kanske resulterat i 5 poäng och alltså ett förstapris) bestämde jag mig för att köra dubbelkommando på läggandet. Detta var bra för nu fixade vi poäng på alla moment vilket resulterade i 167,5 poäng och ett förstapris. Till råga på allt räckte det hela vägen till klassvinst!

Så här såg poängen ut idag:
Platsliggning - 10
Tandvisning - 9,5
Linförighet - 8
Läggande - 7
Inkallande - 8
Ställande - 8
Apportering - 7
Hopp över hinder - 9,5
Helhetsintryck - 8


Känns så skönt att vi äntligen lyckades på tävling. Så nu har jag anmält till Jokkmokk om två veckor för att ha chans att fixa LP1 innan säsongen är slut... Hur det går där återståt att se, men nu ska vi i alla fall börja träna in tvåans moment och försöka fixa dem under vintern.


En mobilbild på Ines efter vi kommit hem från tävlingen.
Det finns en pokal också bakom rosetten ;P


Asta har för övrigt börjat löpa igår! Stora damen. Men hon är sååå ynklig och det är så ofattbart synd om henne - speciellt när hon ska ha på sig tikskyddet. Lilla, stora hund. Film från hennes MH ska jag också lägga in här snart.  Jag hann precis lägga in filmerna i datorn igår morse innan hon senare under dagen firade att hon börjat löpa med att festa loss på min kamera. Ibland har man lite flyt! Inte för att jag vet om själva kameratuggandet fller inom ramen för flyt. Men jag hann ju rädda allt som fanns där innan åtminstone!

Min nacke säger nu åt mig att jag inte kan sitta här mer. Mor och far har en mycket icke-ergonomisk stol vid datorn. Det är inte ens en stol, det är en fotpall till en fotölj. Inte bra.

På återseende!





Kommentarer
Postat av: Lena R

Grattis!

Till fina resultat i Jokkmokk i dag

2010-10-09 @ 23:12:10
URL: http://www.lenaochiza.dinstudio.se
Postat av: Johanna

Du får gärna köpa boken! Den är för tung för badkaret... :)

2010-10-10 @ 22:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0