Ska det vara så svårt?

Jaha. Inte ett förstapris idag heller. Jag blir galen!

Förstår inte hur saker som går så bra på träning kan gå så dåligt på tävling. Idag var Ines jätteintresserad av tävlingsledaren och sniffade mot henne och tittade på henne flera gånger. Vet inte varför. Det var för övrigt samma person som var tävlingsledare i onsdags på träningstävlingen. Bristande koncentration och fokus resulterade i ett nollat läggande och inga strålande poäng i övrigt heller.

Dagens poängskörd:
Platsliggning - 10
Tandvisning - 10
Linförighet - 7.5
Läggande - 0
Inkallning - 9
Ställande - 7
Apportering - 7
Hopp över hinder - 9
Helhetsintryck - 7

150 poäng och ett andrapris blev det. Behöver nog inte säga att jag inte är nöjd.

Imorgon är det tävling igen och jag vet inte riktigt hur det ska gå att ladda om och ta nya friska tag. Just nu är jag för besviken över dagens resultat och det känns helt hopplöst att komma igen.

Tänk positivt. Tänk positivt. Tänk positivt!

Jag ska försöka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0